tisdag 17 april 2012

Kalas o inskolning

Eftersom Thea hade vattenkoppor när hon fyllde 1 år blev det ju inget kalas för henne då. Men nu har vi bestämt att det blir av till helgen. Ska bli så kul att få fira henne ordentligt med släkt och nära vänner! Detta innebär att mammi snällt får baka en tårta till ;-) Det är tur att tårtbak och dekorering är min stora hobby, så jag klagar inte!

Förra veckan började Thea inskolningen på dagis och det gick jättebra! Redan första dagen pep hon iväg på egna äventyr, bara några minuter efter att vi kommit innanför dörren. Det kändes nästan som att hon längtat efter det efter så lång tid hemma med bara mig. Och vem kan klandra henne ;-) Jag satt stundtals och funderade på vad jag gjorde där faktiskt. Hon kunde inte ha brytt sig mindre om huruvida jag var närvarande eller inte. Fjärde dagen provade vi med "en lämning" från famn till famn. Jag pussade henne, sa hej då, vinkade och gick. Thea log bara brett och vinkade tillbaks! Helt fantastiskt skönt! Efter någon timme ringde fröken och talade om att hon hade ätit lunch med god aptit och sedan somat gott på vilan. Detta är ju godis för en mamma att höra och jag är så lättad, glad och otrolilgt stolt över min lilla tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar