söndag 22 april 2012

Målmedveten

Jag har ända sedan -09 (efter att jag födde Noel) gått och jämrat mig över att jag blivit så stor och tjock men har tänkt att "någon gång framöver ska jag komma i form igen" och så har det dragit ut på tiden och jag har fortsatt vantrivas med mig själv. Tyvärr har jag inte haft oddsen riktigt på min sida heller då vi, ända sedan augusti i fjol, varit sjuka om vart annat. Dagisbaciller är inte att leka med kan jag lova! Dålig självdisciplin och lathet har ju heller inte hjälpt till. Jag avskyr verkligen att se mig själv i spegeln och vill så gärna gå ner i vikt och bli "mitt gamla vanliga jag" igen. Jag har hela mitt liv varit smal eller iaf normalviktig och haft ett normalt BMI, så min nuvarande vikt och utseende känns helt främmande för mig och stämmer inte alls ihop med min självbild.

Så, nu har jag iaf tagit tag i problemet. Började käka Naturdiet den 26e mars och har i stort sett ersatt alla dagens mål med shaker eller bars. Äter ett lagat mål mat om dagen, ofta en färdigrätt från Viktväktarna. Har helt slutat dricka (min älskade Pepsi) och äta godis o chips. På helgerna äter jag tillsammans med familjen och unnar mig lite gott. Men Mån-Fre kör jag mitt smala race.

Sakta men säkert går jag ner i vikt. Började på 95,6 och nu visar vågen 91,2 kg. Och detta helt utan träning med min gamla vanliga lata livsstil ;-) 4,4 kg helt utan träning och med gottiga helger tycker jag är rätt bra. MEN nu kommer det hända grejjer framöver, för i slutet på förra veckan sa jag upp mitt träningskort på S.A.T.S och skaffade mig ett nytt på Friskis och nu i veckan som kommer ska jag börja köra några Bas- och ryggpass. Har saknat dem så!!! Vanlig hederlig gympa utan avancerad koreografi. Rolig och svettig gruppträning. Ser verkligen fram emot första passet på tisdag! Är så peppad och väldigt målmedveten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar