tisdag 10 april 2012

Regnigt, blött och jävligt

Dagarna tickar på och vips så var det idag dags för Theas första inskolningsdag på dagis. Vaknade i morse och regnet stod som spö i backen. Så typiskt! Bara för att jag var utan bil idag. Generatorn hade pajat och älsklingen hade lämnat in den för reparation. Så det var bara att bita i det sura äpplet och plocka fram regnskyddet till syskonvagnen, stoppa i grynen och knata iväg i ösregnet :-( Innan jag ens hunnit av backen var jag sjöblöt om högerfoten. Skon hade spruckit i sulan undertill. Suck! Tänkte faktiskt tanken att -detta är en mardröm-. Jag är en lat person och jag står för det, så detta var en riktigt besvälig och jobbig situation och det faktum att jag även är en obotlig tidsoptimist gör ju inte saken bättre heller, så vi kom 10 minuter för sent till dagis för att lämna Noel. Men till inskolningen hann vi i tid iaf. Det tog inte Thea många minuter innan hon pep iväg på egna äventyr. Hon brydde sig inte ett dugg om om jag var i närheten eller inte :-) Funderade vid några tillfällen på vad jag gjorde där faktiskt. Det känns inte som att det kommer bli några som helst problem med den fortsatta inskolningen. Kommer gå som en dans! Smulan är en glad, social och framåt tjej och sällan särskilt mammig. Mest när vi är själva hemma faktiskt. Då ska hon helst vara i min famn hela tiden annar blir det ett jäkla liv på henne ;-)

När mannen kom hem for jag iväg en sväng till Tårtpinglan för att köpa några bakprylar jag behövde inför stundande tårtbak. Sen for jag raka vägen till Skopunkten och köpte mig ett par nya stövlar. Har nog aldrig tidigare hittat ett par skor så fort förut. Knatade in i butiken, spanade runt i några minuter och fann dem ganska snart. Provade ut rätt storlek, gick till kassan, betalade och gick ut till bilen. Allt inom loppet av knappt 10 minuter :-) Är iaf skitnöjd med mitt köp och slipper nu bli blöt om fossingarna igen. Skönt också att lägga lite pengar på sig själv. Minns inte när jag gjorde det senast.

Nya stövlarna. Skitsnygga och så jag :-) Nätta 499:-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar