lördag 31 mars 2012

Längtar tills nästa vecka... Varfördådå?

Ja, då har det redan hunnit bli onsdag och jag ser redan fram emot nästa vecka. Vad händer nästa vecka då, tänker ni. Jo, vår lilla Thea fyller 1 år på onsdag och jag ska baka tårtor så det står härliga till (skäl 1)! Först en liten till självaste födelsedagen, sedan två till kalasen nästa helg. Plus en födelsedagstårta till min bästa vän Maries son David som fyller 11 år nästa fredag. Det börjar så smått trilla in lite beställningar och ingen är gladare än jag!

Dessutom började jag en 2 veckorskur med Naturdiet i måndags och "so for so good". Så det känns ju lite härligt att jag kommit en liten bit på väg nu och det kommer ju kännas ännu bättre till veckan (skäl 2). Gick upp 30 kg när jag var gravid med sonen -09 och har inte gått ner dem efteråt. Därav skälet till att jag "tar ett ryck" nu så att jag förhoppningsvis slipper gömma mig i vassen eller ta på mig en svart sopsäck för att våga bada i sommar. Hoppas väl på en minskning på 6-8 kg på dessa två veckor, men tar det lite dag för dag och blir inte allt för besviken om det inte går riktigt så fort.

Som om detta inte är skäl nog, så har jag lyckats hitta en arbetspraktik (skäl 3)! Detta var min plan för att få in foten på önskad arbetsplats för att, förhoppningsvis, få mig ett sommarvikariat och, på lite sikt, fast anställning. Optimist? Javisst! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar